Min egen hälsotrend

publicerat i Allmänt;
Hälsotrender. Hälsotips. Hälsostress. Nya produkter. Dunderdrinkar. Lätta, snabba och dyra lösningar på problem du inte ens visste att du hade. ;-)

Det låter kanske som om jag tycker att allt är av "ondo". Absolut inte! Ibland behöver vi göra nyttiga förändringar för att må bra. Men alltför mycket experimenterande med vår kropp tror jag inte den mår bra av. Och även själen behöver sitt. 

Efter eget "prövande" under många år har jag kommit fram till det som är bäst för mig. Jag lär inte skapa någon ny trend men kanske något av detta passar även dig?

Ät och drick bara sådant du inte ångrar dagen efter ;-)
Ät det du tycker om och magen tål
Frossa inte
Fall för frestelser ibland
Drick mycket vatten
❤️
Frukt är godis
Bär är godis
Nötter är godis
❤️
Grönsaker i alla de färger blir en härlig palett på din tallrik
❤️
Rör på dig på ett sätt som känns bra och roligt
Vila för återhämtning
Meditera
Stanna upp ibland och ta några medvetna andetag
❤️
Se till att sova så mycket du behöver
Lagom är bäst
❤️
Känn tacksamhet för det självklara 
Våga drömma
❤️
Vandra i natur
Använd alla dina sinnen
❤️
Gör något barnsligt
Fnittra som en tonåring
Avslöja en hemlighet
Plantera en växt
❤️
Var skeptisk och kolla alltid källan till det du hör och ser
Våga säga nej, våga säga ja och våga kritisera
❤️
Förlåt dig själv
Och andra
❤️
Våga tro
Våga hoppas
Våga älska
❤️
Lita på din intuition 
❤️
Lev i nuet
Ett ögonblick i sänder
❤️
Du är värdefull 
Du är bra precis som du är
❤️


Om jag nu lever efter mina egna hälsotips? Hm...vi kan väl säga att jag försöker ;-) 

Har gått med en lyckobubbla inom mig hela dagen. Tavlan som jag känt mig dragen till ganska länge är nu färdig och jag har tingat den! Den är underbar, den är min och snart ska jag hämta den. Bild kommer senare...<3

Myggen är här nu...dansar omkring...ja, det är sommar...;-) Vi brukar inte ha mycket mygg här, förra året nästan inga alls...

Till sist ännu ett hälsotips ;-)
Ärligt stulet från Facebook :-)

Var rädd om Dig!
Och du: ibland får man ta saker och ting med en nypa salt ;-)
❤️

Kommentera inlägget här :