Ommålad och fridfull

publicerat i Allmänt;
Jag vaknar liggandes med knäna uppdragna till hakan. Eftersom hunden parkerat sig i mitten av sängen. Jag längtar efter att få sträcka ut benen. Men vet hur svårt det är att flytta på "mjölsäcken"...ligger stilla kvar. Får en känsla av att det är något som inte stämmer...kastar en blick mot golvet...där ligger hunden och snusar gott! Undrar hur länge jag legat i denna ställning helt i onödan?
Aaa, sträcker ut mina ben. Aaa, härligt!!!

Sov i övrigt ovanligt gott och fridfullt i natt. Och vaknade med en känsla av frid i kropp och själ. Härligt. Och jag vet varför och sänder stor tacksamhet till den fina person som sände mig healing igår.<3
Till skeptiker angående healing vill jag bara säga: allt är energi och det finns så mycket läkande i de goda energierna. Liksom i vård av olika slag. Men alla har rätt att ha sin tro :-)

Jag är ommålad. ;-) I håret. Återgått till 2009:s brunröda nyans. Känns bra. Tack min frissa! <3

Promenaden går till sjön. Vill gå ut på bryggan. Men en kvittrande och orolig Sädesärla stoppar mina steg. Den flyger från bryggan till stranden och tillbaka igen, om och om igen. Stannar ibland i luften en stund. Viftar med vingarna. Flyger upp i ett träd, djupdyker ner på bryggan. Hela tiden låter den. Och det är "någon" som svarar långt borta. 
Undrar om det är en unge? Den behöver inte vara rädd för hunden för den här "fågelhunden" bryr sig inte ett smack...
Vi vänder och ger fågeln lugn och ro :-)



Ett vackert Rådjur går och betar på hygget vid vår tomt. Den gick där igår och den går där idag. Verkar ha hittat "sitt" ställe ;-)

Utsikt från mitt fönster. Vackra stora Lupiner. Rådjuret går därute och betar. Men syns ej på bild ;-)


Jag tror jag hade rätt angående lillprinsens namn...Nicolas var det väl inte direkt någon som tippat på? Fint namn tycker jag. 

Midsommarafton spås bli kylig och regnig. Kanske tappar den lite av sin magi då? Jag passade på att känna av naturens och ljusets magi idag istället. Öppnade upp mina sinnen och andades in <3
Och plockade en bukett vilda blommor :-)


Dramatisk himmel idag. Vilket skådespel.


Efter en stund kom solen fram och jag stod stilla och njöt av dess strålar. Kände mig plötsligt stark och stadig. Och friden inom mig fanns kvar. :-)

I morgon binder jag en Midsommarkrans till er. Titta gärna in här då! :-)

Allt gott önskar jag och en snarkande hund ;-)
Var rädd om Dig!
❤️



Kommentera inlägget här :