Solskyddsfaktor 1 ?

publicerat i Allmänt;
De står där och ser "nödvändiga" ut. Klart jag måste köpa nya solskyddsmedel!
Tar en 15 och en 20. (Blir nog inte så mycket sol i sommar).
Ställer mig i kö till kassan.

-" Tror du att det blir soligt?", hör jag en röst säga. Man i truck kommer upp vid sidan om mig.
-"Ja, jag satsar på det", svarar jag och skrattar. Mannen skrattar inte. Det här med väder är tydligen något mycket "allvarligt" för honom. Med bestämd min berättar han att han inte sett solen sen han var i Turkiet i maj månad. Och på midsommarafton var det bara + 3 grader där han var! Semester ska han ha i juli. Nej, han tror inte det blir bättre väder då....
Mannen i trucken kör iväg. Kvar står jag med solskyddsfaktor 15 och 20...

Och om man ska tro  meteorologernas dysterprognoser för sommaren så kanske mannen får rätt....

Finns solskyddsfaktor 1? ;-)

Men! Nej, då! Plötsligt händer det! Plötsligt vänder det! Eller hur? :-) Efter regn kommer sol! Frågan är bara: när?

Hur som helst, just här, just nu skiner solen. En tryckande värme. Undrar om det är åska på gång? 
Torpet ❤️

Vid sjön dök Sädesärlan upp igen. Ganska säker på att det är en unge. Den är lite "fjunig". Och inifrån skogen hörs modern prata. Antagligen lite varnande och förmanande när jag och hunden kommer. Antingen så utgör vi ingen större fara eller så är ungen lite kaxig för  den kommer mycket nära...;-)

I love them! ❤️

Maken är till stan för besiktning. Av släpkärra, alltså...;-)

För mig är det vila som gäller. Det gjorde min kropp tydligt för mig i morse. Aj, aj, aj...
Fast liiiite har jag jobbat ;-)


Eller hur?
Man får göra så gott man kan...solstrålar, tidvis blå himmel och värme gör i alla fall mig lycklig :-))

I kväll är det "sommar-TV"! Allsång på Skansen och Midsomer...:-)

Ljus, värme och kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :