"Två minuter" ;-)

publicerat i Allmänt;
"- Klart om två minuter", säger den glade mannen i luckan. Och vi vet att det handlar om minst det tredubbla ;-) Men det gör ingenting. Vi har inte bråttom och vi vet att här är vår hamburgare respektive tunnbrödsrulle ordentligt tillagade. Och mycket goda. Mannen och hans fru pratar med varandra. På ett för oss främmande språk. Vi har aldrig frågat varifrån de kommer. Det spelar ju egentligen ingen roll. De här människorna är färgstarka, vänliga, trevliga, de förgyller vår vardag. De  utsattes i höstas för ett, som jag anser vara, ett angrepp. Gården vid deras kiosk möblerades med massor av valskyltar med rasistiska budskap. Väl synliga för alla trafikanter längs vägen... Vi pratade aldrig med dem om det heller. Det är ju såhär det är i Sverige idag...dessvärre...
"- Varsågod min vän", säger mannen. "Ha en bra dag."
<3
Jag har en bra dag idag. Trots en krånglande kropp. Nej, jag tänker inte sätta på mig ett smajl och låtsas som om allt är bra. Jag vilar och jobbar liiite. Värken är värre när jag rör mig idag, ibland är det tvärtom.
Inget smajl, men slut på gnället nu!

Idag slog de första rosorna ut på busken från Visingsö. Lite senare än vanligt men till stor glädje nu :-) Och många knoppar är det!

i morse hade vi sol och blå himmel här. Nu "vanligt väder" igen. ;-) Fick nästan en chock när jag läste väderprognosen i går. Det stod att om en vecka skulle det vara...+ 29 (!)...här....milda makter, tänkte jag, vilken omställning! Idag står det + 25 om en vecka...det hoppas jag på!!!!! :-)

 ------

Jag hade turen att äntligen få tag i ett exemplar av Malin Berghagens första bok om yoga, när jag var på Gotland. Den har varit slutsåld i bokhandlarna och på nätet. Jag förstår varför...den är vacker, både i ord och bild.
Och kanske var det någon mening med att ha ont och sitta still idag. Om jag flängt runt som vanligt hade jag inte kunnat ta del av boken ;-)

Finns så mycket klokt att citera. Idag har jag valt dessa ord: 
"När en önskan föds i en tanke och omfamnas av en känsla skapas en bön. Dina känslor är det verktyg som antingen förgör din kropp, eller levererar din önskan. Vårda dem väl."
 - Malin Berghagen - 

Jag antagit en "utmaning". Att meditera 12 minuter per dag under en period av 30 dagar. Känns bra :-)

När jag tittar på min äng full av vackra grässtrån och underbara blommor känns det overkligt att det händer hemskheter ute i världen. Flera terrordåd bara idag. Vi måste be, till de goda krafter vi tror på <3
Det finns godhet i världen och det finns ondska. Må det goda vinna! Jag njuter av min äng men jag gråter inombords över det vi gör med moder jord och dess invånare....

Vackra Te-veronikan <3
"När en fluga landar på en te-veronika får den hjälp att hitta var nektaren finns genom små streck på varje kronblad - alla streck pekar rakt in mot nektaren i mitten!" ;-)
Ur Sommarens blommor.  Björk och Lofterud.

Ja, så började Ernst program igår. Förbaskade karl till att göra snygga saker! ;-) och "fiffiga" saker och god mat och...ja allt! Men, han är inte barfota i år! Det var så kallt under inspelningarna att han t o m måste ha underställ ;-) 
Men mysigt program är det ändå :-)

Allt gott önskar jag Dig kära läsare!
❤️



Kommentera inlägget här :