Från och med Nu

publicerat i Allmänt;
Från och med Nu:
Yes! ❤️

Så kändes det igår, så känns det idag. Och jag ska se till att det känns så framöver. För jag blir så trött av allt hat och all kyla som breder ut sig. Jag vill inte leva i en bubbla utan verklighetsförankring men jag vill omge mig med positiva energier. Medmänskliga energier. Och att ha energi nog för att kunna hjälpa mina medmänniskor som behöver hjälp.
För jag tror att vi är här på jorden för att lära och för att hjälpa och stötta varandra. Så blir vår livsväg lite lättare att gå. <3
Men vi måste se upp med "energitjuvarna" och egoisterna! De tömmer oss på energi och gör oss olyckliga. 
Tack och lov finns det så många underbara medmänniskor! Så mycket kärleksfullt och medmänskligt engagemang <3
Målat av Gudrun Sjödén :-)

När jag pratar med mamma i telefon kommer vi in på det där att allt har sin tid. Hon är glad att jag ska få besök av son och sondotter över påsk. Visst har mamma ett stänk av längtan tillbaka till tiden när jag och min familj hälsade på över påsken. Det var mysigt. Och det blir säkert fler besök framöver. Men denna påsk blir hon ensam. "Men", säger hon, "det som var det var, nu är det som det är nu". Allt har sin tid. Och hon är bortbjuden en av påskdagarna. Om hon orkar ska hon åka. :-)
Bor man långt ifrån varandra blir det inte så täta besök. Men besöken blir desto längre och desto intensivare. 
Tack och lov för telefon! Och sms ;-)
Allt har sin tid...


Ibland händer det förunderliga saker. Som när en kvinna i Malmö fick tillbaka sin stulna hund efter åtta år! Hunden stals utanför en butik 2007. Inga efterlysningar gav något resultat. För ett tag sedan hittade en flicka en hund (chihuahua) som var bunden vid ett träd.  Med hjälp av en veterinär kunde hunden identifieras. Nu är hunden, Svea, tillbaka hos sin matte, som hon inte känner igen. Hon är nu en gammal men välskött  dam ;-) 

Nu är vi inne i stilla veckan. Som inte är så stilla för de flesta av oss ;-) Jag får det allt annat än stilla omkring mig under påsken. Ikväll kommer barnbarnet! Underbart!!! <3
(Får se hur det blir med Blåkullaresan...;-)

Änglavakt och Änglakram
till er alla ❤️


Kommentera inlägget här :