Övervintrade lingon

publicerat i Allmänt;
Vi har åkt ut till torpet. Ut till skog, sjö, fågelkvitter och stillhet. Det ligger lite snö kvar här och där och det är väldigt blött i markerna. 

Om man står tyst och lyssnar hör man hur det knäpper i marken. Man kan nästan höra hur gräset reser sig. ;-)
Charmiga molntussar på himlen :-)

Och högt däruppe: videkissarna :-)

Den gamla grindstolpen och den gamla stenmuren. Här är oftast väldigt stilla och väldigt tyst. Det känns som en magisk plats. Ibland vill hunden vända här. Stigen leder ner till en gammal lada och en äng. Jag älskar denna plats men det händer att jag också vänder här vid stolpen...Det är liksom bara en känsla som kommer till mig. Inte rädsla snarare någon form av vördnad...
Kolla här: övervintrade lingon! 

Inga spår av möss denna gång heller, tack och lov. Det är inte kallt men vi har tänt en brasa ändå :-) Mysigt :-)

Idag kom boken jag beställt:
Ska bli spännande att läsa. Jag har börjat och blev förvånad över att hon skriver om andlighet. Positivt förvånad :-) Men jag har alltid tyckt att Bluesmusiken är andlig ;-) 
Framförallt handlar boken naturligtvis om sjukdomen MS. Att leva med MS. Recension kommer senare ;-)

Ljus och kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :