Virvelvindar och appar

publicerat i Allmänt;
Mina steg är "registrerade"...i alla fall de steg jag tar när jag har min iPhone med mig. Stegen uppför och nerför trappor registreras också...;-)

Appen "Hälsa" fanns med i min nya iPhone, liksom en del andra som jag inte brytt mig om. Idag blev jag lite nyfiken och gick in där....och stirrade förvånat på tabeller över mina steg den senaste veckan!!! Va??? 
Nej, det var ingen kul syn, tillsammans med iPhonen rör jag mig väldigt lite...hm...;-)

"Jag ska gå ut med Pavvo (vår hund) om en stund, ska du hänga med?", undrar maken.
"Ja, tack, det vill jag!" ;-)

Ute blåser det rejält. Virvelvindar. Kalla virvelvindar. Till och med vattnet i kanalen virvlar och vinden kastar fram vågorna. Mitt på bron över ån står det blommor. Blommor till minne av en människa som inte orkade leva längre... Vad händer i människors själar? ...Frågan flyger iväg med vinden...allt får man inte svar på...energin över bron känns tung och sorgsen...tankarna går till anhöriga, må de finna tröst och frid...
<3

Några till steg registrerade i appen :-) Vem vet, kanske kan det här uppmuntra till mer rörelse? ;-) Så mycket som nu kroppen tillåter. 

Men...jag gillar egentligen inte det här att det jag gör registreras...när man inte själv valt det...hm...antingen blir appen till nytta eller så tar jag bort appen...lite bestämmer jag också...om det nu går att ta bort den? Om inte, får jag spader, jag lovar!!! Kan man söka hjälp någonstans när apparna tar över ens liv??? Hi hi ;-) Alla dessa "välfärdsproblem"! 



Nu: städ, tvätt, städ, tvätt, städ..............Med eller utan app??? :-)

Go lördag på er!
Jag kanske är tjatig med mina "tulpanbilder" men de fascinerar mig så dessa blommor. Och i denna tycker jag mig se en "ängel" ;-) Ser du den? <3 ❤️



Kommentera inlägget här :