Resan hem

publicerat i Allmänt;
Dags att lämna ön. Det är med blandade känslor. Alltid sorgligt att lämna men klyschan "man måste lämna för att kunna komma tillbaka", stämmer ju faktiskt. Och jag har lite hemlängtan. 

För ca 10 år sedan åkte vi runt och tittade på ev boende här på ön. Nu blev det Gävle istället :-) 
"Man kan ju inte bo bättre än vad ni gör", säger vännen. Vi protesterar lite. "Jo, men jag menar det, allvarligt, finare och bättre kan man inte bo."
Ibland behöver man en påminnelse om hur bra man har det ;-)

Jag är så tacksam över att vi kunde göra den här resan, jag och maken. Och jag hoppas att det inte ska gå flera år igen innan vi återvänder ;-)

Vi avslutade veckan på ett charmigt ställe. En liten fiskrestaurang i stan som heter Bakfickan. Vi fick sitta alldeles vid disken. "Hur ska detta gå?", tänkte jag lite besviket. Men det gick hur bra som helst. Duktig personal och väldigt god mat :-) Trångt och mysigt! :-)



Nu sitter vi i väntans tider igen. I bilkön till färjan. Det regnar. Det regnade när vi kom och det regnar när vi åker. ;-) Visst är det väl en ovanligt kall maj?

19 maj är en speciell dag. Vår yngste sons födelsedag! Hurra!!! Vi får fira honom sent i kväll när vi kommer hem. Han som gjorde vår resa möjlig genom att ställa upp som hundvakt. Han är mer  än guld värd!!! <3






Vi kommer tillbaka!!!

Gotland! Du är och förblir mitt andra hem på jorden!!! ❤️❤️❤️

Ljus och kärlek
❤️


Jag tror bestämt vi fått bra sittplatser...;-)




Kommentera inlägget här :