"Trevligt"

publicerat i Allmänt;
"Himlen ler i vårens ljusa kvällar,
solen kysser liv i skog och sjö."
(Ur Vintern rasat ut)

Visst är det vackert? Poetiskt vackert. Jag försöker tänka på att det faktiskt är så här nu under våren...även om solen inte tittar fram just idag.
Bild från förra våren. Vitsippstid <3

Jag har ankrat igen...vilar, sover, vilar...

Valborg firade jag och maken med god mat och TV. 
Kontrasten är stor mellan bilderna av svältande barn i TV-rutan och fyrverkeriet utanför mitt fönster.... Raketer som knappt är synbara när de skjuts upp mot den ännu blåa himlen...pengar upp i rök....
Ser alltså på Humorgalan. Humorn har, i mina ögon, blivit alltmer utslätad, men inslagen med lidande barn är alltid lika berörande och gripande.
Du märkliga värld! Vilka kontraster! 

Igår firade vi en 60-åring. Det var trevligt. När jag nu skriver "trevligt" märker jag att jag blivit "gammal". "Trevligt" är inte ett ord jag skulle använt om en tillställning förr i världen. Hellre ord som "lyckat", "kul", "festligt"...;-)
Men det var...trevligt...med 4 generationer samlade. Där mina kompisar kallas "farmor" eller "morfar" av små söta ungar...Vi som själva "nyss" var unga...


Något av det värsta man kan råka ut för är nog att en anhörig helt plötsligt försvinner...Vi har haft Missing People i våra kvarter hemma i stan, i flera dagar nu. Sökandes efter spår av en försvunnen 22-åring. Jag kan inte ens fantisera om hur det ska kännas för anhöriga med denna ovisshet...Och jag beundrar dessa engagerade människor som aldrig ger upp sökandet så länge de anhöriga vill att de söker.. All respekt till dem!

"Sköna Maj, välkommen
till vår bygd igen.
Sköna Maj, välkommen 
våra lekars vän."
J L Runeberg

Nu orkar jag inte skriva mer.
Ljus och kärlek
❤️


Kommentera inlägget här :