Äntligen!!!

publicerat i Allmänt;
12 maj startar tidigt för mig.
Det är idag vi startar vår Gotlandsresa. Vovven har något sorgligt i blicken när vi säger hejdå. Men det är ju inte synd om honom, han kommer att ha sällskap hela veckan! ;-)

Nu sitter jag skönt i vilstol på färjan vid ett fönster och njuter av utsikten. Hav, hav, hav. Mulet men ändå, härligt. Färjan är försenad men kaptenen är kaxig och påstår att vi ändå ska vara framme i "nästan" rätt tid ;-)



Har ätit en god räkmacka med kavring. Försöker slå dövörat till paret framför som diskuterar politik.Det verkar vara fel på alla partier men mest på MP. Enligt dem...;-)

Filmen börjar...nja...jag kollar lite...somnar kanske...
Varför måste amerikanska familjefilmer vara så "hysteriska"? Jag känner mig gammal och trött...hi hi...

Land i sikte! Det är alltid något speciellt när den där "sagoön" dyker upp ur havet :-) Och nog ser det ut som om solen lyser på ön! :-)

Kaptenen höll sitt ord...;-)

Dock var det molnigt när vi kom fram. Men ändå, vi är på ön! Det var så längesen sist! Allt känns bekant och ändå inte.
Hotellet

Utsikten

Sängen ser skön ut

Och ja, jo...jag gillar toaletten :-)

Vår vana trogen, checkar vi in och tar oss genast en biltur. Till favoritställena Tofta och Gnisvärd.
Regnet hänger i luften men jag MÅSTE ut! Doften av tång slår emot mig när jag öppnar bildörren. Åååh, ljuvligt! 
Favoritmotivet i Gnisvärd

Åhhh! "Mitt" stenparadis <3 Och ser ni, ett hjärta! 
ÄNTLIGEN är jag här igen!!!
Jag är sååå lycklig!
Andas in. Andas ut. 
Vill omfamna allt! Hela ön! <3

Nu ska vi försöka hitta något gott att äta :-)

Allt gott, till er alla, som följer min resa!
❤️



Kommentera inlägget här :