Tillfällig vinnare

publicerat i Allmänt;
Trasig, känner mig trasig.
Varje gång som skoven kommer, brister något i mig.
En bit hopp, en bit förtröstan, en bit tacksamhet...

Jag kommer alltid upp till ytan igen
Bättre dagar kommer alltid
Men det är en ständig kamp och jag är alltid bara en tillfällig vinnare
I längden en förlorare

Acceptans och flyta med är det jag tränar på, men det är inte lätt
Något inom ger dock aldrig upp, något inom kämpar vidare

Tillfällig lagning är på gång
Läkning pågår

Du förunderliga liv. Nyligen läste jag om mirakelbebisen i rasmassorna i Nepal. Idag står det om en 101-årig man som överlevt under rasmassorna i sitt eget hus i en hel vecka! Visst sker det mirakel!!
Maken har flyttat ut cafebordet..nu är det vår! :-)
Gräsmattan är full med vitsippor och idag såg jag att Gullvivorna är på gång :-)
Hittade denna vackra fjäder på gräsmattan idag. Om någon tror sig veta från vilken fågel är jag tacksam om ni meddelar mig :-)

Tre ord kom till mig idag. Dem delar jag med er inför kommande vecka:
TRO, HOPP och STYRKA
❤️❤️❤️



Kommentera inlägget här :