Tre t:en och ett f ;-)

publicerat i Allmänt;

TACKSAMHET
Att få vara med om skönheten i en solnedgång vid en svensk insjö i vackra maj månad. Tack!
Att få sitta en stund på bryggan och meditera en stilla och tyst förmiddag medan hunden kollar läget. Tack!


TRO
Att ha förmågan och möjligheten att tro på livet och livets källa.
Att våga tro...trots allt...

TILLIT
Att känna att jag kan lämna över oro till något/någon/några som vill mig väl och som vill avlasta mig. Att känna att jag är buren. Att känna tillit till det jag inte ser med mina jordiska ögon men som jag känner finns här.

FOKUS
Det finns ett uttryck som är sant och som funkar i alla lägen. (I alla fall för mig): "Det du fokuserar på växer".
Det gäller oro, det gäller tillit. Det gäller problem och det gäller möjligheter. Sjukdom och läkning. Kärlek och hat...förnekelse och acceptans....osv...
"Ändra fokus", säger jag till mig själv ibland. Om jag orkar, om jag vill, om jag vågar...det är inte alltid så...det är mänskligt att falla ned under bördan men det är mänskligt att resa sig igen...det är mänskligt och en styrka att be om hjälp...

I tacksamhet, känner jag tillit och vågar tro. 
I fokus: tacksamhet, tillit och tro
❤️

Och så har jag en härlig helg att se framemot: son, barnbarn och bonusbarnbarn kommer på besök. Förhoppningsvis även yngste sonen :-)

Önskar Dig en fin fredag och en fin helg!
NAMASTE
❤️


Kommentera inlägget här :