Idag väljer jag att...

publicerat i Allmänt;

Vilket samhälle vill vi ha?
Ett öppet och fritt? Eller...
Ett stängt?
Terroristerna hatar vårt fria, demokratiska, öppna samhälle. Ett samhälle där ordet är fritt, religionen är valfri, musiken är fri, jämställdheten har kommit långt, en värdegrund om allas lika värde råder....(ska råda)
Terroristerna vinner om vår rädsla får styra oss. Om vi stänger in oss och stänger ute omvärlden. 

Det är just terrorismen flyktingarna flyr från...
En dag kanske vi är flyktingar...och ingenstans har att ta vägen..

Terrordådet i Paris är fruktansvärt. Det finns egentligen inga ord som räcker till för att beskriva...Terroristerna mår bra nu, de har lyckats sätta skräck i oss som tror på demokrati och öppenhet. De vill att vi ska vara rädda att gå ut, gå på fotbollsmatcher, gå ut och äta, gå på konsert...

Vad göra? Ingen har väl svar på hur man bekämpar terrorism...(då måste man först analysera hur detta uppstår och varför människor väljer att terrorisera...)men ett vet jag bestämt och det är att vi vinner aldrig på att möta hat med hat, rädsla med rädsla, mörker med mörker....



Läste nyss att anledningen till att just Frankrike drabbas kan vara en hämnd för att landet deltar i att strida mot IS i Irak och Syrien....( Per Jönsson mellanösternanalyktiker)

Så svårt, så komplicerat detta är...




Idag väljer jag att fokusera på ljuset.
Jag väljer att fokusera på kärleken.

Jag väljer att be för offren och deras anhöriga. 
Jag väljer att tända ljus för Frankrike och hela vår Jord.

Jag väljer att tro på medmänskligheten. 
Jag väljer att tro på att fred kan uppnås.
Jag väljer att tro på öppenhet och demokrati. 

Jag väljer att tro att ljus är starkare än mörker.
Jag väljer att tro att kärleken är störst av allt.
❤️

Visst fortsätter vi på Kärleksvägen? Vi tänder ljus och tar varandras händer och vandrar tryggt vidare ❤️❤️❤️

Ljus och Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :