Jinxa inte!

publicerat i Allmänt;
Det finns filmer som man sett förut men ändå blir sittande och tittar på när den visas på TV igen. Igår hände det mig igen. "Hur många lingon finns det i världen?"
Charmigare film får man leta efter! :-)
Den slutade vid midnatt och jag somnade med O Linnros fina låt "Från och med du" spelandes om och om igen i mitt huvud. 

"Somliga ljus brinner aldrig ut"...

Nu har jag lärt mig ett nytt ord igen: Jinx! Brukar du jinxa? Det ordet dök upp i mitt medvetande först när jag läste en intervju med Soran Ismail. Yngste sonen visste självklart och jag kände att jag förpassades till stenåldern på bara några sekunder.;-) Så hopplöst dåligt uppdaterad! För er som eventuellt inte vet så är jinx att om jag exempelvis förutspår att ett visst lag ska vinna och sen gör dem inte det och då är det mitt fel för att jag jinxat...typ...;-)
Och precis som Soran blir jag irriterad om sportreportern säger att "nu är segern klar för Sverige", när det återstår några minuter av matchen..."Tyst", brukar jag ropa då. Som om bara för att hen säger det så är risken stor att de förlorar. Aldrig ta ut en seger i förskott! :-) Jinxa inte!!!!
Vidskepelse alltså ;-)

I övrigt tror jag att jag lever i samklang med min samtid. Är skapligt uppdaterad. Fast det är ju klart, "även de gamla grekerna trodde.."

Så var terroristen inte en terrorist...? Hur blir hans liv nu?

En av idrottens stora profiler på 70- och 80-talet, Linda Haglund, är död. En av de framgångsrika 56-orna. RIP Linda!

Folkpartiet har bytt namn till Liberalerna. "Vi ska heta det vi är", sa Björklund. Och det låter väl logiskt.

I södra Sverige råder det trafikkaos efter det myckna snöandet. Vintern verkar ha startat i söder.

I vårt vardagsrum ser det ut som om en virvelvind dragit fram ;-) Det har det också. Eller rättare sagt, två virvelvindar, en hund och en tvååring ;-) Det är lite myskänsla över detta. Får städa i morgon.

Ett fotominne från en solig dag tidigare i höstas. Ett dansande par i Boulognerskogen. :-)

Kallt ute idag. Vi stannade inne.
Hoppas att fin dag varit en bra dag.
Allt gott inför veckan som kommer!
Må den bli fridfull i vår värld!
❤️





Kommentera inlägget här :