"Manni" <3

publicerat i Allmänt;
Idag saknades orden
De börjar komma tillbaka 

Jag litade på vår säkerhetspolis, jag litade på vår regering och jag tänker fortsätta göra det

Det är inte tid för partikäbbel nu, det är tid för enighet,
varsamhet, vaksamhet...ansvar

Det är inte tid för "vad var det vi sa?"

Jag tänker fortsätta vara den naiva person jag är. Den som tror att kärleken är störst av allt. 

Jag kommer att fortsätta att vara den som säger ifrån och ifrågasätter när jag känner att något är fel. 

För det är den jag är. 

Men när hånet och besvikelsen blir mig övermäktig, då tar jag ett steg åt sidan, då pausar jag. 

Att skilja på person och åsikt är viktigt. Ingen "är" sina åsikter. Men värdegrunden är viktig. I alla fall för mig.

Terrorism är det värsta som finns. Den saknar all form av medmänsklighet. Precis som fascism och nazism. 

Vårt land är måltavla nu. Precis som övriga västvärlden. De hatar oss. Vår frihet och demokrati. 

Våldsspiralen fortsätter och ingen verkar veta hur vi tar oss ur den. Men en sak är säker: vi måste hålla ihop. 
---

Vet ni vem "Manni" är? Det är jag det! Farmor ;-)
Vi har "lånat" barnbarnet över helgen. Mysigt. Och intensivt. :-) Och hunden gör sitt för att stjäla uppmärksamheten. Beter sig som en valp igen....
Full rulle med andra ord ;-) ❤️

Igår kom första snön. Blötsnö, ett mycket lätt täcke ligger kvar. 

Önskar er alla en fridfull helg!
❤️



Kommentera inlägget här :