NEJ!

publicerat i Allmänt;
Idag var jag tvungen att inse
att det finns empatilösa människor
de åker från sitt trygga land
till grekiska ön där människor som flytt för sina liv
kommer i land. De som överlevt.
Medan volontärer från samma land kämpar för att hjälpa
står de själva där och bara fotar.
På deras jackor står skrivet namnet på det rasistiska partiet.

Det partiet som delar ut flygblad i flera länder för att stoppa flyktingarna från att komma till vårt trygga land. 
Flygbladen är fulla av lögner och fördomar
Och undertecknat med "svenska folket"

De har tagit av våra skattepengar för att svartmåla vårt land och skriver under med våra namn!

NEJ! Inte i mitt namn!!!!

Det talas så gärna om gränser. Att stänga gränser för människor i nöd. Men det finns tydligen inga gränser för hur illa man får bete sig, hur mycket lögner man får sprida, hur omänsklig man får vara, för att 13% av folket valt att rösta på dem.

Jag är less på "gå-in-i-bubblan-tänket"...."Om jag inte tänker på det, då finns det inte", "jag förstår mig inte på politik så jag bryr mig inte", "jag har fullt upp med mitt jag", "man ska bara tänka positivt så löser sig allt"......osv...

Tänk positivt, men agera därefter!
Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!
Våga säga ifrån, våga säga Nej och Stopp. Våga ifrågasätta. Våga tänka självständigt. Våga agera medmänskligt. 
Våga delta i verkligheten. För din röst behövs. Din röst gör skillnad. 

Perspektiv:
Flyktingmottagandet kommer att kosta ca 20 miljarder under 2016.
70 miljarder lägger vi på julhandel.

Nej, vi ska inte sluta fira jul ;-) Skriver detta eftersom det är en vanlig kommentar till ovanstående.

Vill citera en man som heter Anders Piltz:
"Självklart innebär flyktingvågen uppoffringar, besparingar och kanske rentav små inskränkningar i vår bekvämlighet. En solidaritet som inte vill offra någonting är ingenting värd." (GP)

Tycker du att jag ska sluta "predika" nu? ;-) Och berätta något kul? 
Jag slutar predika nu. Men jag har inget kul att berätta. Man måste få ha dagar när man är upprörd också. Det betyder inte att man blundar för det positiva eller givit  upp den goda kampen. Tvärtom! :-)




Välj Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :