Det lilla lila hjärtat

publicerat i Allmänt;
Jag åker ut till torpet och låter mig bedåras. Av hösten. Den höga friska luften, de fantastiska färgerna, solstrålarnas lek mellan träden, det stilla vattnet i sjön, trädens speglingar, prasslet av löv....







Oktober, så vacker du är!
Hittade en gammal skrivbok igår. Läste vad jag skrev för flera år sedan. Bl a om hösten:
När solen glittrar på de gula löven
När luften är hög och klar
När vinden ännu värmer kinden
Då kan jag, nästan, önska att det alltid vore höst!
;-)

Okey, hösten är inte alltid som den är just idag, jag vet. Men när den nu är så här underbar så gäller det att fånga ögonblicket. Om man har möjlighet.

Jag är tacksam över att må bättre idag. Det går åt rätt håll. Tror jag. Hoppas jag. 



Nej, hösten är inte att dö
I hösten vilar ett frö
Som sover under snö
För att vakna vid tö

Ett frö som blir en knopp 
En knopp av hopp
Som sticker opp
Värmd av solskensdopp

Till våren går en bro
Av tillit och tro
Att fröet kan gro
I lugn och ro
<3

Titta vad som tittar upp vid husväggen! :-) Observera det lilla lila hjärtat! <3

Trevlig helg!
❤️

Kommentera inlägget här :