Dansa vidare så gott du kan

publicerat i Allmänt;
Hon fortsätter att dansa, Stina Wollter. Nu är hon i USA och på Instagram kan man följa henne när hon dansar på gator, torg, museum, balkonger, parker...Ibland blir jag nästan trött på att titta men samtidigt så smittar hennes glädje av sig. Så sluta inte Stina! 

Jag tänkte på de här raderna som jag skrev någon gång i Mars. De passar in nu, tycker jag:

Dansa glädjen i mig
Dansa du gudinna
Låt vinden leka i ditt hår
Känn marken mot din nakna fot

Spegla dig i ljuset
Sväng runt, sväng runt
Armarna mot himlen
Sväng runt, sväng runt

Klappa din händer i takt
Stampa dina fötter mot jorden
Låt höfterna gunga
Sjung!

Sjung av glädje, ett glädjetjut
Sjung av tacksamhet
Känn hjärtat slå
Känn din frihet

Du lever!
Du är älskad!
Dansa, dansa, dansa!
Du Är!

Känn din kraft
Din kvinnokraft
Dansa du gudinna
Dansa du kvinna!



Det är en omvälvande tid vi lever i. Förändringarnas tid. Ingen kommer undan. Vi påverkas alla. Frågan är hur vi förhåller oss till det som sker. Om vi bara tittar tillbaka till en tid som vi tycker var "bättre". Eller om vi tror att det som sker är bra för framtiden. Om vi låter oss flyta med i flödet framåt? Öppnar oss och vågar se och agera. 
Jag ställer frågan till mig själv. Hur förhåller jag mig till det som sker?
Svårt...
Jag har varit arg och upprörd så länge över hatet, hoten, lögnerna, rasismen...självklart är jag det fortfarande och jag tycker att det är självklart att säga ifrån. Men jag har insett att den energi jag lägger på att vara arg och upprörd är slöseri. Bättre att uppmärksamma de goda krafterna. Presentera fakta. Berätta goda nyheter. Uppmuntra och stödja de som kämpar för alla människors lika värde. De som har medkänsla och kan känna empati. 
Jag kliver på det "goda tåget" och hoppas och tror att du hänger med! 

Det finns alltid saker som var bättre förr
- och en massa som var sämre.

Ibland är det för tidigt
- men det är sällan försent.

:-)

Det blev ingen yoga för mig idag. Det känns tomt...men kroppen vill inte det jag vill...som så många gånger förr....:(

Idag är mina tankar speciellt hos en kär vän. <3

Skrivjobb hemifrån idag. Så lite "nytta" har jag gjort idag, trots allt ;-)

Vi gör alla så gott vi kan! Eller hur?

Ljus och Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :