Fredagskväll

publicerat i Allmänt;
Min yngste son ställer mig frågan: -"hur upplever du reklamen på Instagram?"
-"Tja, jag gillar den inte, men jag scrollar snabbt förbi den".

Sen får jag mig en nyttig lektion om reklamens vara eller inte vara. 

-"Vill jag läsa Aftonbladet gratis på nätet?" "Eller vill jag betala?" "Tidningarna är beroende av annonsintäkterna"...
Och om jag "irriterar mig på att om jag t ex sökt efter skor att köpa på nätet, så vips dyker det upp skoreklam på alla möjliga sidor?"
-"Ja, det är ju lite märkligt"...
-"Men, är det inte bättre att få reklam som du är intresserad av istället för att få reklam för sådant du är helt ointresserad av?"
-"Jo, det är ju sant, förstås." ;-)

Det finns annonsblockerare som tar bort reklamen på nätet...om alla skaffar sig det så får vi finna oss i att betala för en massa tjänster som är gratis nu...

Man kan tycka vad man vill om detta men faktum kvarstår att så här fungerar det! ;-)
Du vackra höst :-)


Jaha...så svek KD överenskommelsen...vad händer nu?

Orkar och vill inte tänka på politik just nu. Bredvid mig har jag en söt liten 2-åring som ligger och "snusar" så gott. Efter en dag med bilresa, lek, promenad, bad och lite bus. ;-)
"Spring farfar, spring" ;-)


Konstaterar via nya uppgifter att ris inte är så farligt att äta trots allt..."vem ska man tro på tro på, tro på?" 

Fredagskväll. Det får bli en TV-kväll. :-)
Nya äventyr väntar i morgon!

Trevlig helg!
❤️
:-D


Kommentera inlägget här :