Nej, Min och Ajsa

publicerat i Allmänt;


Lördag:

"Nej!" och "Min!" är nog tvååringens vanligaste ord ;-)

Nu sitter "vår" tvååring i badkaret och sparkar i vattnet så att det mesta runt omkring henne blir blött. ;-) Och så sjunger vi lite. Förut idag har vi dansat. Vi dansade medan vi lagade mat. ;-)
(Matlagningen gick som en dans..."fniss")

Medan maken var ute på "städdagen" var jag och Izabelle ute på balkongen och lekte med stenarna. Alla grannar arbetade på så duktigt därute. Men jag kände att jag hade "fullt upp" med barnbarn och hund. ;-) 

Vi tog en långpromenad längs med kanal och å. En härlig höstpromenad. Så vackert det är med alla löven nu. Höstens palett. :-)






Tvååringar och teknik. De fattar ju hur snabbt som helst! Ja, jag vet att de "härmar" men ändå. Izabelle tar min iPhone, klickar på kameran, tar ett kort, klickar på bildappen och kollar hur kortet blev! För de barn som växer upp nu är sådan här kunskap en självklarhet, medan en annan ifrågasätter, krånglar till det,  blir försiktig...;-) Snacka man ligger i lä där! ;-)

Söndag:

Barn är alltid barn, vare sig de är kungliga eller inte. Jag såg lite av prins Nicolas dop. ( Vid prinsdop ska det tydligen vara tre präster...) Huvudpersonen grät och skrek, hans syster höll på att välta dopfunten, hans föräldrar letade efter nappen, hans kusin kom springande med en napp...ärkebiskopen fick prata väldigt högt, föräldrarna log sammanbitet och såg mest ut som om de längtade efter att föreställningen, förlåt ceremonin, skulle vara över..."tanterna" hade konstiga rosetter och band i håret, moderatledaren och KD-ledaren höll sig på avstånd från SD-ledaren som såg ensam och bortkommen ut....statsministern såg sammanbiten ut, kanske tänkte han på det politiska läget och partiledardebatten i kväll...
Jag uppskattar att det var en allt annat än stel tillställning. Barn är alltid barn och de är ljuvliga, med eller utan titlar :-)

Ja, det var en bild av Sverige idag. Det som inte syntes i TV var att jag, maken, hunden och barnbarnet promenerade iväg till arbetslokalen och jobbade idag. Jag och Izabelle hälsade på en trappa upp och en halvtrappa ner, hos min kära vän, modellbyggaren. Hon heter Kajsa. När vi återvände till farfar berättade Izabelle : "Farfar!Ajsa" "Har du bajsat?", undrade farfar. "Nej, Ajsa" ;-))
Det var också en bild av Sverige idag :-)
Izabelle håller reda på farmors nycklar ;-)
Nyckelknippan kommer från fadderbarnet i Guatemala. Undrar om han och hans familj drabbades av jordskredet? Hoppas att de mår bra...<3
Att måla och sen lägga tillbaka kritorna i asken kräver koncentration. <3

En fin söndagskväll önskas du.
En skön natts sömn önskas du.
En bra ny vecka önskas du.
❤️
Till sist vill jag bara säga att:











Kommentera inlägget här :