Välj Kärleksvägen

publicerat i Allmänt;
Jag vaknar upp i min vrå av världen. Duschar i varmt, skönt vatten. Gör mig en god frukost. Väljer ut kläder för dagen ur min fulla garderob. På med stövlar och regnjacka och tar mig ut i regnet tillsammans med en ovillig hund. Träffar trevliga grannar. Deras hund har regnjacka på sig. Vi talar om vädret. För det är ju vårt "älsklingsproblem" här i vår vrå av världen. Jag påstår inte att det är något fel med det men det känns torftigt när man jämför med de stora problemen ute i vår stora värld. Som skillnaden mellan paradiset och helvetet.
Det finns skönhet...


Septemberbild



Igår såg jag en del av debatten, om flyktingkatastrofen, mellan två partiledare. Den ena lugn, påläst och full av problemlösningar. Den andre aggressiv, provocerande och tjatig. 
Ingenting verkar kunna få främlingsfientliga att ta sitt ansvar och öppna sina hjärtan.

En bild på en grupp på Fb fick mig att haja till idag:

Tänkvärt! Bilden säger mer än orden, tycker jag...
Likgiltighet, apati, kanske är det det största hotet mot fred i dag? Alla de som inte bryr sig. Alla de som inte tar ställning. Alla de som inte på något vis engagerar sig....

Men ingen kan ju vara oberörd av de bilder som media visar upp dessa dagar. Den grymma verkligheten..
Eller är jag bara "naiv" som tror att ingen är oberörd av bilden på den lilla treåringen som spolats i land och livlös ligger där vid strandkanten...,

Nej, jag tror alla berörs men reaktionerna är olika. Vissa skyller på landets politiker, andra engagerar sig och känner personligt ansvar och gör vad de kan för att hjälpa.

Aftonbladets sida på nätet med tips om olika initiativ och engagemang.

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Tillsammans skapar vi mirakel. Fokusera inte på hatet, fokusera på godheten. Väck de likgiltiga. Uppmuntra varandra. Välj Kärleksvägen. 

Till sist vill jag hylla en politisk ledare. En som står upp för de svaga och säger att vi kan lösa den här situationen. Tillsammans. All min respekt för Angela Merkel <3 
Om du inte förstår varför hon i mina ögon är en hjälte, se till att du uppdaterar dig om vad hon säger och gör ;-)

Det finns godhet i vår värld. Men vänta inte med att sprida den. Läget är akut!

Ett av många exempel på vad vi kan göra: 

Du har ditt sätt att hjälpa! Du väljer din väg. Alla bäckar små....<3
❤️

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lollo Wige:

Hej vännen!
En "blogg" som jag känner gör skillnad...Ska ta mig hit snart igen och sätta mig tillrätta och läsa mera! Än en gång, tack för vänskap! Pax et bonum!
Och så sant...Som ringar på vattnet och många bäckar små...du använder bilder jag brukar använda...Kram! <3

Svar: Tack min vän, för dina ord och varmt välkommen tillbaka <3
Lavendelmamma

Kommentera inlägget här :