Dansa vidare

publicerat i Allmänt;
När skogens konung gästar hygget och den snart fulla månen stiger upp bakom grantopparna...ååh...det är Mäktigt! Och jag får vara med om det. Andäktig och Tacksam :-)
(Dock för mörkt för foto)

Ett märkligt och mäktigt väderfenomen dök upp här igår eftermiddag. En, i alla fall i mina ögon, ovanlig molnformation:



Några positiva nyheter som jag snappat upp:

Enligt DN/Ipsos har opinionen som som säger ja till ökat flyktingmottagande kraftigt stärkts. Från 26% i februari till 44% i september. :-)
Med Malena Ernmans ord: "Det finns en medmänsklig anda i Sverige som är väldigt stark."

33 räddade cirkuslejon ska få sin frihet i Afrika.
Rekordmånga bergsgorillor har fötts det senaste året.
Nästan 700 miljoner fall av Malaria har förhindrats i Afrika sedan år 2000.
Sedan år 1990 har Malawi i södra Afrika minskat barnadödligheten i landet med 72%.
(Källa: Good News Magazine)

Det händer goda saker i världen. Men det får sällan stora rubriker. Ibland behöver vi påminnas om positiva nyheter mitt i alla tragedier och katastrofer. För att få lite positiv kraft. Eller hur?



Och ibland behöver vi få skratta. Det gjorde jag igår kväll när jag såg på komikern Marika Carlssons föreställning om sin uppväxt. SVT2.Om ni inte såg den, se den! Den innehåller mycket humor och mycket allvar. Marikas berättelse om den rasism hon drabbats av är verkligen tankeväckande. Och det är befriande att få skratta åt landets rasistiska parti ibland. Och åt alla dråpliga situationer som ofta uppstår bara för att en människa är svart....

Angående debatten om kroppsideal vill jag bara säga: sluta döma! Det finns en massa olika orsaker till att man är överviktig eller underviktig. Man kan trivas och må bra med sig själv även om man inte har "normalvikt". Om man inte mår bra finns hjälp att få. Celluliter, ärr, hängbröst och rynkor är tecken på att du levt ett tag. Du har all rätt i världen att visa upp din kropp i bikini eller dansa i ditt kök även om du har lite större kropp. Du är vacker som du är!!!

Sådärja! Nu har jag rutit till om detta också. ;-) 
"Ät så blir du fet,
Blir du fet så blir du vacker
Blir du vacker så blir du gift
Och blir du gift så önskar du
att du aldrig hade ätit"
???!!! 
Så lät en vers som jag hörde när jag var liten....;-)) 
Det var inte ett inlägg i debatten utan bara lite "kuriosa" ;-)


Hoppas att vi i fortsättningen slipper självutnämnda experter som sitter i någon studio och dömer folk efter utseende. 
Dansa vidare! :-)

Hösten är vacker! Vackrast är lönnens löv <3 Tycker jag. 

Fullmåne i natt. Blodmåne. Vilket innebär att mellan kl 04-5.30 skuggas månen av jorden och blir då röd. Eftersom maken ska upp tidigt i morgon bitti så kanske jag går upp och kollar. Det är 18 år till nästa gång detta inträffar.

❤️
Allt gott inför den nya veckan.
❤️





Kommentera inlägget här :