Nästan hel igen

publicerat i Allmänt;
För en del år sedan skrattade jag gott när folk pratade om healing. Sånt där "trams", sånt "flum"...Såg bilden framför mig av någon pastor som talade i tungor och la handen på en människa som sen föll ihop på golvet....
"Distanshealing" skrattade jag ännu mer åt och skakade på huvudet åt "såna tokstollar" som höll på med sånt! ;-)
Samtidigt så var jag innerst inne lite nyfiken...för vem var jag att döma något jag aldrig prövat på själv?


Nu vet jag bättre...men att beskriva och förklara är svårt. För den som inte varit med om det låter det självklart väldigt flummigt. 

Det samtal och den healing jag var på idag var underbar. Varmt, skönt, ljust, befriande...för både kropp och själ...för de hör ju ihop. Några skärvor som skavt och gjort ont kom på plats. Mitt splittrade jag behöver bli hel. Det är vad healing handlar om för mig. 



Och att ta hand om det lilla barnet som fortfarande bor där inne i oss även sen vi växt upp. 

Jag fick också personliga budskap. Men de är som sagt personliga :-)

Om man ser på vår värld idag så känns det som om hela jorden skulle behöva healing. Eller hur?
Så mycket behöver läkas. Vi måste lära oss att se helheten. Hur allt hänger ihop. Att vi alla är ett...När vi nu har vår tid här på jorden så är det väl ett väldigt slöseri att hålla på att motarbeta varandra? Att vara missunnsamma och elaka? Hur ska vi få ihop de där skärvorna till en helhet igen?
Fb Healing Light


Freden och friheten börjar inom oss själva ❤️ Det är vår uppgift och vårt ansvar. 

Så går mina tankar idag. Jag är långt ifrån en "god och perfekt" människa men jag börjar känna mig hel igen. Med alla mina sidor, de bra och de dåliga. Och börjar acceptera att livet ibland är helt underbart och ibland väldigt svårt. 

En sak vet jag med säkerhet: när nöden är som störst är hjälpen som närmast. Och hjälpen kan se olika ut. ;-)

En ängel följer i dina spår.
Vart du än går.
År efter år efter år...
❤️



Kommentera inlägget här :