Doften av regn

publicerat i Allmänt;
Bakom orden som du säger
Hör jag din intention
I orden som du inte säger
Anar jag en hemlighet
I dina ögon syns en längtan
I din röst en liten tvekan
❤️

Humlens blad är så vacker, både i form och färg

Du kanske undrar över "dikten" jag skrev i början...den skrev jag för längesen. Under en period då jag sakta kom till insikt om att jag är en högkänslig person. På ont och gott. Som väldigt många andra människor. En fin förmåga. Som inte alltid passar in i samhällsmallen eller samhällsklimatet. Men som faktiskt är en gåva. Till mig själv och till andra. Vi behövs, vi som känner mycket, vi som känner av, vi som lyssnar in, vi som tvekar, vi som tänker en gång till, vi som läser av...:-)

Vi behövs vi allihop! För att vi är dem vi är. Likheter och olikheter. Det är spännande. Någon är snabbtänkt, någon är eftertänksam. Någon puschar på, någon får oss att stanna upp. Osv :-)


Att vara högkänslig och andlig har också både för-och-nackdelar:
Men jag är tacksam för att jag är både ock ❤️

Jaha, det var lite tankar denna onsdag som i övrigt fört mig ännu en bit på Bättringsvägen. Inte bra, men bättre ;-) I ryggen alltså.

Verkar vara oväder på gång enligt prognoserna. Mycket regn ska falla. Kanske detta är till lite "tröst"
Jaha! ?? (Catalyzing Change FB)

Sov gott!
❤️

Kommentera inlägget här :