Hålla kvar känslan

publicerat i Allmänt;
Försöker hålla kvar den härliga varma känslan av kärlek och gemenskap som skapades under galan igår kväll. Vill bära den i hjärtat en lång tid framöver. Som en sköld mot de mörka krafterna som vill få mig att tro att jag är "naiv, orealistisk och landsförrädare "...
Två av mina favoriter. Båda från Sandviken. :-)

Jag tycker synd om människor som inte blir berörda när Laleh står ensam på scenen i Globen och sjunger a capella. Jag ryser och gråter en skvätt. Utan invandring, ingen Laleh...Hennes värme, klokhet och styrka lyser genom hennes vackra ögon och möter oss i den känslosamma rösten. Rakt genom TV-rutan. 

Det var så mycket, det var så många som berörde igår.

När häftiga Hans Rosling dök upp på scen och förmedlade fakta på sitt speciella pedagogiska sätt, ja, då visste jublet ingen gräns. :-)

Kjell Bergqvist skällde på regeringen. Han ställer själv upp och arbetar som volontär. Bra gjort!

Jag hoppas att den här galan väckte några (många!) slumrande hjärtan. Och att vi fortsätter engagera oss. 
Det här är bara början..

Jag sitter på balkongen och skriver. I solskenet, denna varma och vackra septemberdag. Det känns nästan som sommar. En fluga surrar. Folk har tagit av sig ytterkläderna, en del går i shorts. :-)
Ljusstake av drivved :-)

Jag får en känsla av hopp inför framtiden. En känsla som växer sig starkare och starkare. 
Healing light Fb


Bygg inga murar
Bygg broar
Knyt inte näven
Sträck ut en hand
❤️

Imorgon är det torsdag. Då ska jag på Vedic Art-lektion! Jippi!!!
Hoppas att du också har något bra att se fram emot. ❤️

Känner att jag bara måste dela denna med er:

Allt gott!
❤️

Kommentera inlägget här :