Jonas

publicerat i Allmänt;


Nu är det dags att presentera Jonas. En främmande fågel kan tyckas men han har sitt ursprung på Gotland. Och han har snabbt intrigerats i sitt nya hem. Tack vare att han var så varmt välkommen. Nej, han flög inte hit, han tog båten. En stor och trygg färja. Han låg väl inpackad i mjukt papper för att skydda sin kropp. "Han är flygfärdig nu," sa härliga Eva som är hans skapare. Så vi fick ta honom med oss. Nu står han hos oss och jag tror att han trivs med utsikten över å, båtar, fåglar och folk. 


Eva skapar i svartgods. Alla hennes fåglar är väldigt personliga och ingen är den andre lik. Jonas kalufs består av fjädrar från en Kungsfågel.
Vill du veta mer om Evas fantastiska arbeten så föreslår jag att du googlar på Eva Sjöqvist keramik. Det är väl värt ett besök!
Ytterligare två vackra skapelser av Eva. :-)

Jag tänker nu på alla "främmande fåglar" som hamnar hos oss här i vårt land. Nu. Alltså flyktingarna. Gläder mig över alla som på olika sätt gör allt det de kan för att välkomna och ta hand om dem. Oroar mig för de onda krafterna. De som inte har förmåga till medkänsla. Och de likgiltiga.
Jag vet att jag upprepar detta i inlägg efter inlägg men det är ju ständigt aktuellt. Och kommer att vara det för en lång tid framöver. Hoppas att man kan komma överens i EU om en human lösning. 

De är inga främmande fåglar, de är Människor <3

Min dag har varit en mindre bra dag eftersom fibromyalgin gjorde sig påmind...men jag har försökt att fylla den med bra saker ändå. "En gör så gott en kan." ;-)
Tror jag..

LJUS OCH KÄRLEK
Ett bra val <3




Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jonas:

kul sammanträffande med en Eva som skapar en Jonas så nära min födelsedag :p

Svar: Ha ha 😀 Ja, du! Tänkte inte på det :-)
Lavendelmamma

Kommentera inlägget här :