Dag 4 Lite söderut

publicerat i Allmänt;

Dagen börjar bra :-)

Trötta tillbringade vi fredagskvällen på hotellrummet. Let's Dance och brittisk deckare. Tråkigt att Rickard åkte ur :-( Men han är ju kärleken och tacksamheten personifierad när han står där och lyser och är så lycklig. Ser ut som en segrare trots att han är besegrad...Men egentligen är ju alla segrare. Alla som gett sig in i leken. Modet att ställa upp, lära nytt och visa upp sina styrkor och svagheter i TV! Wassberg? Alla får ha sina åsikter, jag har min ;-)
Åsikter får vi väl alla ha om Miljöpartiets kris just nu. En del är skadeglada. (Enda sanna glädjen? Nej, usch!) Andra bekymrade. Jag är glad att jag inte heter  Stefan Löfven....

Vi åker och inhandlar lite blommor på Linds trädgårdshandel. Det är en sån där underbar och "farlig" affär som förutom massor med fina växter har en massa (o)nödiga snygga inredningsgrejer...;-) 

Satte lite lavendel på pappas grav i Tofta. Åkte sedan den vackra vägen en bit söderut. 


Hit brukade mina föräldrar åka för att titta på solnedgången. Romantiskt...om det inte vore för att min farmor envisades med att följa med och sitta i mitten i baksätet....;-)

Koviks fiskeläge är ett ställe vi gärna återvänder till. Där vilar sån ro, trots att det alltid blåser där :-)






Det fina kapellet ute på heden



Så vackert <3 En hyllning till alla fiskare som riskerade sina liv och nu vilar i havet. 




Utsikt från porten



Dass? Nej, "kutbod". Här förvarade säljägarna sina redskap...


Fri sikt idag. Både Lilla och Stora Karlsö syntes tydligt. 

Nu skränar måsarna utanför mitt fönster på våning 4 på hotellet. Solen värmer. Vi vilar lite och snart är det dags att rigga om till festmåltid hos vänner. Härligt! :-)

Kan någon kunnig i gotländska vara snäll och översätta? ;-)

Pax et Bonum
❤️







Kommentera inlägget här :