Dunkdunk dunkdunk

publicerat i Allmänt;
Känslan från drömmen levde kvar hela dagen. Nästan svårt att lägga sig och sova. Det var förra natten jag hade en sån där otäck dröm. Vissa detaljer minns jag tydligt, andra är suddiga, men känslan...ingen mardröm i form av otäcka djur, monster eller grymma människor. Utan en dröm med verkliga människor som råkar ut för hemska och sorgliga saker som jag blir vittne till men inte kan förhindra...otäckt...känslan höll i sig hela dagen...Funderade inte på betydelsen av drömmen, bar inte någon form av rädsla för att drömmen skulle besannas i verkligheten...men känslan fanns kvar..
Det är märkligt med drömmar. Vissa är sköna att vakna upp ur och finna att "det bara var en dröm" :-)

Denna natt drömde jag inte drömmar som följt mig in i dagen :-)

Detaljer från min pågående målning. Så mycket fint och magiskt som vill komma fram :-)

Dunkdunk dunkdunk dunkdunk hela dagen...nya hus ska byggas, då måste man påla...dunkdunk dunkdunk...jag bor i ett nybyggarsamhälle...dunkdunk dunkdunk...ska bli skönt att åka härifrån några dagar...;-)

Fler "figurer" :-)

I morgon måste vår hund till veterinären och spola öronen igen...stackarn...men tur att att möjligheten finns. 


"Mannen och kvinnan" Och en dansande dam i bakgrunden...:-)

Hörde att bostadsminister Kaplan avgår. Det var bra att han tog det steget förhållandevis snabbt. Så slapp vi det drevet. Självklart ska han avgå. Svårt att respektera och ha förtroende för en politiker som uttrycker sig som han gjort. 1.5 miljoner kr ska han visst få, så direkt synd om honom är det ju inte...;-)

Det är så mycket gnäll och käbbel inom politiken nu tycker jag. Istället för att samarbeta och hitta lösningar. Och så gubben i lådan, Persson, som poppar upp och vill ha uppmärksamhet...igen...;-)

<3

Har yngste sonen här idag. Han är, minst sagt, brunbränd. Snyggt. Och själv bleknade man ännu mer ;-) Jaja, det blir väl sommar och sol i det här landet också...får man hoppas ;-)

Ljus, kärlek och hopp!
❤️









Kommentera inlägget här :