Gotland dag 1

publicerat i Allmänt;
När jag var liten och åkte till Gotland med min familj, det gjorde vi varje sommar, och det "gick vågor på sjön" brukade pappa alltid säga att "båten är så stor så vi kommer inte att känna av sjögången alls." Det tänkte jag på idag när vi satt i bilkön i Nynäshamn och upptäckte att det var klass 1-varning på Östersjön idag...;-)
Dagens färjor är betydligt större och stabilare än färjorna i min barndom. Vi tyckte ändå att de var "jättestora". Och visst kände man av sjögången! Men ingen i vår familj hade anlag för sjösjuka. När andra kräktes runt omkring oss plockade vi fram matsäcken och lät oss smaka...;-) Det sägs att om man har dålig balans blir man inte så lätt sjösjuk. Det stämmer nog in på mig. 

Sjögången idag märktes inte alls. Solen glittrade på havet och utsikten var fantastisk. Utmärkt att meditera till ;-)



Och plötsligt och magiskt stiger ön upp ur vattnet :-)

Solen lyser och värmer när vi kommer i land på ön. Efter incheckning på hotellet åker vi direkt till smultronställena Gnisvärd och Tofta. Njuter av havsluft, sand, tång, stenar, vågors brus, fåglars skrik ;-) Åh, äntligen här igen!!!




Nu sitter vi på Chinarestaurang och njuter av maten. Så längesen vi var på China och åt :-)


Väldigt lugnt på Adelsgatan vid stängningsdags. Vi kikar in i bokhandeln men hittar inte det vi söker. 

Proppmätta vandrar vi genom de vackra gränderna tillbaka till hotellet. 
Solen är på väg ner...


Utsikten från hotellet, ner mot hotellet där vi bodde i fjol. Lite bortskämda blev vi nog då. För även om detta hotell är fint och bra, så höll Clarion lite högre klass. Tycker vi. Men det var fullbokat och det går ingen direkt "nöd" på oss här ;-) 

Gotland, mitt andra hem, forever <3

Ska läsa Gotlandsmagasin nu, bli inspirerad :-) Och sen sova, var uppe före tuppen i morse :-) 

Hunden är hos yngste sonen. Har det nog väldigt bra just nu när sonens kompisar kommer på besök. "Killträff".

Planerar lite längre tripp i morgon...;-) 

Önskar er alla en god natts sömn. 
❤️

Jag i mitt rätta element. :-)


❤️

Kommentera inlägget här :