Heder och samvete

publicerat i Allmänt;
Jag är inte så lättrörd men jag erkänner, jag grät igår, under Let's Dance, när Richard Söderberg dansade "Bröllopsdansen" med sin danspartner. Tillägnad Richards make som inte kunde vara med i publiken eftersom paret lever med skyddad identitet. Som följd av människors hat och trångsynthet. Richard är ju känd och öppet homosexuell. 
Dansen var så vacker och kärleksfull. Det var så mäktigt och magiskt så mina tårar började rinna. Och Tony Irwing var mållös.
Från Richards Fb-sida. 
"Bortom allt är det bara en sak i livet som är riktigt värdefullt - kärleken.Den ska vi vara rädda om och den ska vi sprida på alla sätt vi kan ❤️ Jag älskar er alla ❤️
Richard Söderberg

Heder åt Richard och heder åt Bruce Springsteen som ställt in sin konsert i North Carolina i protest mot delstaten som har röstat igenom en ny lag som förbjuder transpersoner att använda offentliga toaletter och omklädningrum efter det kön de känner sig som. 
"Vissa saker är viktigare än en  rockspelning och denna kamp mot fördomar och trångsynthet - som pågår i skrivande stund är en av dem"
The "Boss"
❤️


Det var en sak jag glömde uppmärksamma igår. Igår var det Romernas Dag. Detta resandefolk som funnits här sedan 1500-talet. Tidvis uppskattade men mest förtalade och förföljda. Jag tycker att deras flagga är så fin.

Vill berätta om sälungens, kutens, öde. Den är nu avlivad av veterinär. Om detta var det rätta att göra kan inte jag avgöra men jag försöker lita på att det var det rätta. Se mer i GD.se

Kan inte låta bli att dela med mig av denna teckning. Den är så "talande" när det gäller de senaste avslöjandena. 
Hur har de samvete, undrar jag????

Jag vet inte vad vädergudarna trodde att jag önskade mig för väder men inte var det regn och kyla iallafall...men jag tror att det börjar likna "ett uppsprickande molntäcke" nu ;-) Tack för det. 



Glöm inte bort att ha kul, var ett budskap som kom till mig idag. Men precis så! Man har inte roligare än man gör sig :-) Eller hur?

Pax et Bonum
❤️

Kommentera inlägget här :