Jag vågade! Halleluja!

publicerat i Allmänt;
Med stöd från uppmuntrande vänner tänkte jag, "äh, varför inte?"...
Så nu visar jag några till av mina senaste alster, mina senaste "testa-prova-leka-målningar";-)

Lager på lager med akrylfärg


Den här är kul. Påbörjades för något år sedan. Kändes tråkig att slutföra...ogillar när jag hamnar i "måla-blommor-grejen" och sen de där "damerna" som envisas med att vara med ;-) Men nu tycker jag att det blev en kul målning. Färdig? Vet inte....


Köpte akrylpennor. Första leken med dem :-)


Nästa lek...


Inte färdig...tror jag....


Mix med färg och pennor. Kom fram mycket i den ;-)


Den mest mystiska av alla...släppte alla "hämningar" och målade snabbt denna. La den åt sidan och funderade på att slänga den men så fick jag syn på "mannen" (?) i den tredje "påsen" (???) från vänster....Och plötsligt blev den här målningen väldigt spännande, levande och intressant :-)


"Stad i snö"? :-)


Hm..,snett och vint och mystiskt ;-)

Ah! Jag gjorde det! Jag vågade!!! Halleluja! ;-)

Den stora som jag visat tidigare är ännu inte "färdig"...

Idag blåser det kallt här och det är knappt solen värmer ens i lä. 
Om en vecka är vi på Gotland. Längtar!



Var varsam med dig! 
❤️

Kommentera inlägget här :