YOGA <3

publicerat i Allmänt;
Den här bilden skulle varit med i gårdagens inlägg. Hittade så vackra lingon under promenaden. De har överlevt vintern. :-)

Idag blev det ingen skogspromenad. Vaknade av regnet som dundrade mot taket. Ville helst dra täcket om mig och somna om. Hunden såg ut att tycka att det var en bra idé han också ;-) Men det var ju onsdag och "yogatime"! Upp och åka in till stan, jobba, yoga, jobba. :-)
Härligt med yogan. Som alltid. <3 Maria, vår lärare, berättade lite om modern forskning kring yoga och hjärnan. Hur forskningen nu börjat inse nyttan med yogan, kunskap som utövare alltid haft...;-) 
Och yoga är inte bara det vi praktiserar på yogamattan. Yoga handlar om livet. Hur vi är mot oss själva och andra t ex. Yoga är medmänsklighet :-) Tycker jag. 
Från Yoga Inspiration på Fb. 
Följande bilder och text är också därifrån:








Och så ett par bilder som kanske mest uppskattas av de som är "yogisar" ;-)


:-)

Så där ja, nu har jag spridit lite "yoga-anda". Hoppas att du blev smittad. :-D

Efter regn kommer solsken! Efter snö också tydligen. För här har varit ihållande regn, sen snöfall och nu sol...ja, det är April! :-) 
;-)

Den lilla sälungen, kuten, jag berättade om häromdagen, är dessvärre tillbaka på Gävles gator...En envis en...

Det verkar som om regeringen ändrat sig angående möjligheterna för flyktingfamiljer att återförenas här i landet...jag hoppas att jag uppfattade det rätt...måste läsa på lite bättre.

NAMASTE
❤️




Kommentera inlägget här :