Vänner, släkt, fåglar och jättelagom

publicerat i Allmänt;
Vaknar efter en god natts sömn. Känslan av glädje efter gårdagskvällens festligheter bor kvar inom mig. Finns nästan inget bättre än en glad kväll med fina vänner, god mat och gott att dricka. Kramar, skratt, samtal, värme <3
Vacker dukning


Vacker blomma

Kom igår överens med vännen Eva Sjöqvist om att komma till henne idag och titta på hennes alster. Köpte fågeln Jonas av henne förra året och kände redan då att jag "borde" köpt en fågelunge också. :-) Nu har jag köpt två ;-)
Hemma hos Eva och fåglarna. <3
Foto på fågelungarna kommer senare när jag packat upp dem hemma. :-)
Googla gärna om Evas fågelfigurer. Svartgods. "Från tankens verk till handens verk" :-)

Besökte och planterade en liten blomma vid farfar och farmors grav. 

Åkte sen till systerson med fin familj. Mysigt. Den tvååriga dottern lärde mig ett nytt och bra ord. Hon tittade ner på sina tofflor och konstaterade att de passade "jättelagom". :-)

Nu ser maken på hockey och jag vilar lite. Ögnar igenom nyhetsrubriker och Fb. Konstaterar att det mesta handlar om rasism och islamism..Det är riktigt jobbiga ämnen och båda är skrämmande. 
Orden ur John Lennons Imagine kommer till mig:
Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace...

Solen skiner men det är riktigt kallt ute. 
Det blir nog italiensk mat i kväll. ;-)




Pax et Bonum
❤️

Kommentera inlägget här :