Låter kanske flummigt...

publicerat i Allmänt;

Lyser upp under den gråmulna skogspromenaden idag. Små skönheter :-)

Läser att det är nästan sommartemperaturer på vissa håll i landet. Det får gärna bli så här i min lilla vrå av världen också. :-)

I morgon börjar yogan igen. Får se hur det känns, min kropp är stel och spänd men den gillar ju alltid yogan. Precis som själen :-)
❤️
Dagens "medmänskliga" nyhet har jag hittat på Metro. Det handlar om Volontärt Initiativ som varje månad står och delar ut fika, kläder och hygienartiklar till hemlösa människor, på Medborgarplatsen, Södermalm. Den 24 april ska de dessutom erbjudas klippning.
Vilket fint initiativ! ❤️ 

Det sker naturligtvis medmänskliga gärningar varje dag. Det är bara så svårt att hitta dem i mediabruset. :-)

Igår kväll, eller rättare sagt runt midnatt, chattade jag med en kär vän. Bl a om skapandet. Vi målar båda två. Hon är modigare än mig, hon vågar visa upp sina alster. Tack och lov för det, för de är så vackra och sprider sån glädje. Min vän undrade varför inte jag visar upp mina alster. Mer än de jag visat tidigare. Ja...varför vågar jag inte??? Måste klura på detta lite....självförtroendebrist...???
Lite Jante...? Å andra sidan så målar jag ju inte med tanke på att visa upp eller att det "ska se ut som nåt";-) Jag testar, leker, mediterar, läker sår...en process...Ibland blir det "något", ibland...tja...en process...;-)
Låter kanske flummigt...;-)

Men jag målar ändå :-)


"Perfektion" är inget jag eftersträvar. Tvärtom ;-)

Ett härligt samtal var det vi hade min vän och jag. Jag hoppas att hon sov lika gott som jag gjorde sen. :-)


Har tagit med mig min fina tekanna hit till torpet. Köpt av Ulrika Fagernäs, butik Silvertassen ❤️

Från Fb. Healing Light

Ljus och Kärlek
❤️





Kommentera inlägget här :