Natur och kultur i Österbybruk

publicerat i Allmänt;

Det är svårt ibland att smälta intryck efter en härlig och intensiv dag. Det tar sin tid och får ta sin tid. Maken och jag åkte igår till Österbybruk och sammanstrålade med min syster, svåger och mor. Vi har hälsat på hemma hos min syster många gånger genom åren men vi har aldrig "turistat" i det vackra Österbybruk. Nu blev det en "kultur och naturdag" där, med syster och svåger som guider. Solen sken nästan hela tiden och det var lagom varmt, dvs "jackan på" ;-)

Den vackra herrgården.

Utsikt från kyrkfönster

På väg till Orangeriet via besök hos keramiker.

Syrran berättar om denna vackra oas som bland annat drivs av frivilliga arbetare. Väl värt ett besök!

Det här var intressant!

Konstutställning i orangeriet.

Prova hattar och mössor i bruksboden var kul. Spegeln var smutsig men det är jag och min mamma på bilden. Fniss :-))

Många fina runda fönster. Detta är i "bruksdasset" med utsikt mot stall-längan.

Mycket mer finns att berätta och visa. Idag orkar jag inte komma med fakta utan det är mer bilderna som får berätta. Fortsättning följer. Nu ska jag fixa fika åt mor, son och make.

Googla gärna på Österbybruk. Och gör gärna ett besök där. :-)

Ljus och Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :