7 är talet

publicerat i Allmänt;

Har du något speciellt lyckonummer? Jag har inget, kan inte komma på något nummer som betyder mer för mig än något annat...men om jag skulle "välja" något så blir det nog 7. Inte så konstigt kanske, 7 är ju både en magisk och andlig siffra.

7 dagar i veckan
7 sakrament
7 är regnbågens färger
7 hudlager har vi
7 ärkeänglar
7 var Jesu ord på korset
7 insegel
7-armad ljusstake
7 toner i C-durskalan
7 dödssynder
7 var vishetens pelare
7 dvärgar i sagan om Snövit
7 är lyckonummer i de flesta kulturer
7 underverk
7 är Buddhas steg som symboliserar vägen genom kosmos
7 varv går muslimerna runt Kaban
7 är Roms kullar
7 är universums och makrokosmos tal
osv....;-)
Och i dag är det den 7 december! :-)

Igår slog den ut, den första klockan på den vackra Amaryllisen :-)

Ringde min mor idag. Det regnade i Göteborg (som vanligt) ;-) och hon skulle precis börja baka rullrån när jag ringde. Här i min vrå av världen är det mulet och nu lägger sig mörkret över oss. Men jag har det bra. Visst ryggen värker idag och det vi skulle inhandla idag blev inte av. Men jag har det bra. Tacksam.
Och för att förgylla dagen lite extra så smittade det här skrattet av sig på mig:

Hoppas att du också blir smittad ;-))

Frid, fred, hopp, kärlek, glädje, ljus och mod...idag är alla goda ting 7!
❤️
Pst...ser du på tv:s julkalender? Gör det! :-)

Kommentera inlägget här :