Förlåt Tomten, men...;-)

publicerat i Allmänt;

Skriv inläggstext 

"Ah, handlat lulklappar?" undrar grannen och tittar på våra kassar, när vi möts i garaget. "Nja", svarar jag, "mest till oss själva, faktiskt." För så är det. Ny matta till köket, brandsläckare (det var på tiden!), julkort och så ljus och roliga brickor från Madam Nyberg i Valbo ("favvoaffär")



Gävlemål ;-)

Skriv inläggstext 

Ångermanländska. ;-)
Hälsingemål ;-)

Idén kommer från Birgit Elonen och orden insamlades 2015 av GD, allehanda och helahälsingland. "De bästa orden" på respektive mål. ;-) 


Gävlemål för att vi bor här nu, ångermanländska för att där är jag uppväxt, hälsingemål för att jag härstammar från Hälsingland på mormors sida. :-) Vore kul med Uppländska och Gotländska också...

Julklappar till oss själva alltså. ;-) Lite i förväg...Tomten hann inte ens få önskelistan...;-) Förlåt tomten, men du har så mycket att göra ändå så...och jag tycker att maken och jag har varit snälla i år...vi har inte ätit så mycket spenat men i övrigt så...;-) 




Så vacker himmel idag. 10 grader varmt och inte en snöfläck någonstans. Och skulle det komma nederbörd så är det nog snarare regn än snö.

Vintern var väl här någongång i november va? ;-)

Frid och allt gott!

❤️

Kommentera inlägget här :