Anna-dagen och kaffedoft

publicerat i Allmänt;

Skriv inläggstext 

"Anna-dagen". I Sverige finns det 301 762 kvinnor som heter Anna. 103 535 har det som tilltalsnamn. 22 män har namnet Anna, varav 3 har det som tilltalsnamn. Ingen heter Anna i efternamn.  Enligt SCB. Fick dock inte fram vilket år dessa siffror var aktuella men 2015 var Anna det vanligaste namnet bland kvinnor. 


Jag heter Anna som andranamn, efter farmor och mormor som båda hade Anna som tilltalsnamn. Mitt barnbarn har Anna som andranamn <3


Ja, så grattis alla Annor!!! :-) 
Och alla Ann och Anne. 

Anna betyder "nåd" eller "den benådade". 

Så, nu är det "slutannat" för i år! ;-)


Den här fina  planschen ska vi sätta upp i vår företagslokal. Den är en av många bilder på kända byggnader i vår stad. Just den här gillar jag mest för i det högra, rosa magasinet har vi vår lokal. :-) Och jodå, bocken har fått en egen tavla också. :-)



Bortamatch för Brynäs ikväll. Mot Färjestad. Så kallad "kaffederby" ;-)

Löfbergs Lila - Gevalia. Heja Gevalia! I natt vaknade jag igen av kaffedoften som svepte runt i rummet...jag bor i närheten av rosteriet. Ibland doftar det gudomligt, ibland doftar det...mindre gudomligt. ;-)

Önskar dig som läser detta en Fin Helg!
Var rädd om Dig
❤️

Kommentera inlägget här :