Hänga med i svängarna

publicerat i Allmänt;

Bilden tog maken igår eftermiddag från balkongen mot stan. En fantastisk himmel! <3

En del jobb, en hel del shopping, så har mIn dag förflutit. Så skönt att få det mesta av julklappsinköpen gjorda. :-)

Det var märkligt att titta ut i morse. Snöslasket från igår kväll var helt borta! Inte ens den minsta lilla snöfläck var kvar. Och temperaturen går upp och ner hela tiden. Det är bara att försöka hänga med i svängarna...

Jag vet inte om man ska säga att rasisterna "vann" men efter föräldrarnas vädjan tar nu Åhléns bort bilden på den fina Lucian...

Och Lillbocken här i stan, som vikarierade för den nerbrunna bocken, har blivit rammad av en bil och ligger nu trasig på marken...det där behovet att sabotera, jag förstår det inte...:-(

En glad nyhet dök upp idag:
Ursprungsbefolkningens och miljöaktivisternas kamp och protester mot oljeledningen i reservatet Standing Rock Sioux i South Dakota hjälpte. Det blir ingen oljeledning över deras heliga mark och deras dricksvatten är inte längre hotat! :-)

Det blev ingen gran eller en på balkongen denna jul. Men väl trollhassel med ljusslinga och istappar i glas! :-)

Hunden tyckte inte att jag bäddat så fint i soffan på jobbet så han bäddade om...;-)

Ikväll tänker jag på och tänder ljus för barnen i Aleppo...Bana, 7 år, brukade twittra om krigets fasor i Aleppo, nu är hennes konto raderat...(Läs om henne på Aftonbladet)

Ljus och Hopp får vi stilla be om.
Tänd ljus i mörkret.
❤️

Kommentera inlägget här :