Tänk vad bra det blev!

publicerat i Allmänt;

Sitter och tittar i min fina konstkalender för 2017. Funderar. Är glad över att ha denna vackra kalender med mig hela året. Ett konstverk, av min kära ljussyster Cecilia, varje månad att njuta av. Jag har inga stora förväntningar inför året, avger inga löften men har mina önskningar.
Och så måste jag planera. Två "stora" jubileer. En födelsedag och en bröllopsdag...Får väl slå ihop dem och fira i sommar, någon gång...;-)

Inför nya året önskar jag att fler fann sammanhanget mellan tacksamhet och lycka. Att respekt, godhet, medmänsklighet blir de viktigaste orden. Att samarbete, förståelse och ansvar blir vägen att gå. 
Samarbete över alla de gränser som vi själva skapat. Förståelse för likheter och olikheter. Ansvar för vår jord, vårt klimat och för varandra. 

För min egen del hoppas jag alltid på ett friskare år. Mindre smärta och mer energi. 

Jag hoppas att vi alla om ett år konstaterar att 2017 var ett magiskt och fredligt år. "Tänk vad bra det blev" säger vi till varandra. :-) 


Att försöka släppa taget om det gamla som man man inte längre har någon nytta av. Att lämna bitterhet bakom sig. Och våga öppna upp för något nytt, något bra. Det är inte lätt men viktigt. Jag försöker och ju mer jag "tränar" desto bättre går det. :-) 

Kanske bäst att sova på saken ;-)

Tack för det här året! För att du ville följa mig här. <3

Välkommen att slå följe med mig under 2017! <3

Kom ihåg att Du är Värdefull för att Du är Du!
Frid och allt gott! 
❤️

Kommentera inlägget här :