Drömmar och verklighet

publicerat i Allmänt;
Det är när vädret är som det är idag som jag drömmer om att vara någon annanstans. Någonstans där solen skiner och värmer. Där man kan gå ute i sandaler och en sommarsval klänning och stor solhatt. Sitta på en sandstrand och blicka ut över det brusande havet. Ta ett dopp i vågorna....och...
Äh, det är bara en dröm...och drömma får man. Speciellt en sån här dag, när det är bistert, urrigt, mulet och snöar "onödigsnö"....
Och jag får värk i kroppen....

Har tittat på bilder på ljuvliga ställen...bland bergen i Frankrike t ex...Mallorca...Grekland...

Men! Om det blir så där soligt och vårljuvligt i helgen som prognoserna "utlovar" så kommer jag nog att tycka att det är underbart att vara just här, just nu ;-))

Just här just nu, är jag tillsammans med älskad make, trött hund och en helt ljuvlig ung dam som idag hittade farmors armband och satte dem på sig :-)
Fin!!! <3

Hela vår stad har "mello-feber". T o m bussarna har små rosa flaggor :-) Det är deltävling här i morgon kväll. 

Vi har målat med kritor jag och Izabelle. Är alltid så intresserad av hur små barn ritar. (Yrkesskada?;-) Hur strecken blir till cirklar. Det där ursprungliga...som vi sen fortsätter med :-) Låt barn få måla! Måla fritt! Skapande ska vara fritt och roligt! :-) 
Farmor målade stora ringar, Izabelle målade små. Sen målade vi tillsammans på farmors papper :-) Mysigt <3

Oroar mig lite när jag läser att skolor drar in på de estetiska ämnena...Det egna skapandet är så viktigt!! Att få uttrycka sig i bild, slöjd, dans, teater, musik....Livsvktigt!


Jag trivs med att drömma mig bort ibland och jag trivs med att leva i min verklighet. <3

Önskar er alla en fin helg med sol och glada inslag. 
❤️






Kommentera inlägget här :