Hjärteglad

publicerat i Allmänt;
Hjärtetavlan i repris ;-)


Sänder hjärtan 
i mängder
till alla er som läser detta.
Kärleksbombar 
alla avundsjuka,
sura, bittra, hatiska
som valt den mörka sidan.
Varma hoppfulla tankar
till alla som flyr, fryser, hotas, skändas, såras, svälter.
Hjärtegoda kramar till alla som sörjer, är sjuka, lider av ensamhet.
Tacksamma hjärtan till alla kära jag mött, möter och kommer att möta.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️
❤️


Läste idag en text av en kvinna som hatade alla hjärtans dag. Hon t o m kräktes av den.... för att denna dag bara handlar om kärlek mellan två människor...??? Stackars bittra människa, tänkte jag. Alla hjärtans dag, är ju ALLA hjärtans dag. Kärlek från hjärtat till ALLA! 
Okey, det finns kommersiella tankar bakom detta också och en hel del romantik. Men måste detta alltid vara fel ? Allt blir ju vad man gör det till...

Jag verkar ha missat ett brev i postfacket igår. I dag hittade maken detta: 

Till mig. Från en underbar vän ❤️ Gissa om jag blev glad!? Hjärteglad! ❤️

Bredvid mig här ligger nu mitt hjärtegull, barnbarnet och sover middag. Jag är så tacksam över att få vara nära denna underbara lilla person. 

Vem, vilka eller vad bankar ditt hjärta extra för idag? 
Var rädd om ditt hjärta ❤️


Från mitt hjärta till ditt hjärta:
Ljus och Kärlek
❤️


Kommentera inlägget här :