Jobbar, målar och minns Ted

publicerat i Allmänt;


Himlen är oskyldigt blå,
som ögon när barnen är små.
Att regndroppar faller som tårarna gör,
rår inte stjärnorna för.
Älskling jag vet hur det känns,
när broar till tryggheten bränns.
Fast tiden har jagat oss in i en vrå,
är himlen så oskyldigt blå.

När vi växte upp, lekte livet,
vi var evighetens hopp.
Det var helt självklart att vår
framtid skulle bli,
oförbrukat fri.

Somrar svepte fram,
jorden värmde våra fötter där vi sprang
Rågen gungade, och gräset växte grönt.
Hela livet var så skönt.

Himlen är oskyldigt blå,
som ögon när barnen är små.
Att regndroppar faller som tårarna gör,
det rår inte stjärnorna för.
Älskling, jag vet hur det känns,
när broar till tryggheten bränns.
Fast tiden har jagat oss in i en vrå,
är himlen så oskyldigt blå.

Frusna på en strand,
Flög vi med drakar medans
tiden flöt iland.
Vi var barn som ingen ondska kunde nå
himlen var så blå

Nu tar molnen mark.
Jag var förblindad av att solen sken så stark.
Men mina ögon kommer alltid le mot dig.
Kan det begäras mer av mig.

Himlen är oskyldigt blå,
djupaste hav likaså.
Att regndroppar faller som tårarna gör,
det rår inte stjärnorna för.
Älskling, jag vet hur det känns,
när broar till tryggheten bränns.
Fast tiden har jagat, oss in i en vrå.
Är himlen så oskyldigt blå

- Kenneth Gärdestad, Ted Gärdestad -
❤️
Det var inte lätt att välja ut en låt av Teds fantastiska låtar. Den här hör till en av mina favoriter. Det finns många fler. 
Om Ted levt nu skulle han ha fyllt 60 år precis idag. Så blev det nu inte. Ted orkade inte leva med sin sjukdom... Men hans låtar är odödliga! Och mer populära än någonsin hörde jag en "musikexpert" säga. Och tacka för det! Vem vill inte "ha en egen måne"? <3

Naturens egen iskonst :-)

Jag och hunden är ensamma i torpet idag. Maken flög till Malmö tidigt i morse. Det är en mulen dag med tidvis snöfall. Hunden fick fullt med snöklumpar under tassarna under vår förmiddagspromenad. I övrigt sover han. Gott. Trött efter "barnbarnsbesöket". ;-)
Jag jobbar lite, målar lite, läser lite...Njuter av lugnet och tystnaden här ute. Det är som meditation. 

Jag har en stor samling påbörjade och övermålade målningar här. Håller på med några i taget. "Det blir som det blir, när det blir". ;-)
Och: "det går som det går och resten får gå ändå"...hi hi ;-)
Jag vet att jag låter som en "gammal tant" men det är jag ju också, eller närmar mig i alla fall...om ett år så...äh, vad är ålder? "Bara en siffra", sägs det lite hurtigt. Tja, okey, jag kör på det ;-))

Nu ska jag dricka nyttigt te och bestämma mig för vilken målning jag ska fortsätta med...eller börja på en ny? ;-)



Önskar Dig allt gott!
❤️


Kommentera inlägget här :