Empati, ljus och snöfigurer

publicerat i Allmänt;

Vackra färgglada tulpaner mot vit snö <3

Vi fick nyligen meddelande om att ett av våra fadderbarn blivit "för stor" dvs fyllt 18 år, så nu upphör fadderskapet för honom. Vi tillfrågades om vi ville ha ett nytt fadderbarn. Självklart! Och vi fick svara på om pojke/flicka och om vilket land som var önskat. Vi blev lite ställda. Könet spelar ingen roll. Landet? ...Latinamerika, slapp jag ur mig, efter att land efter land snurrat runt i huvudet...det känns liksom märkligt att välja så där....nu är detta via Plan så pengarna går ju inte bara till fadderbarnet utan till skola, vatten eller annat som behövs i området där barnet bor. :-) Det är dock så många områden och barn i världen som behöver akut hjälp så man blir lite ställd....

Jag är kvar i torpet. Den kraftiga förkylningen går upp och ner hela tiden. Man blir lätt less på detta tillstånd....

Idag skiner solen och jag har varit ute och andats frisk luft och plåtat lite. Träden är snöklädda igen, det är vackert. Men snön över isiga partier på vägen är förrädisk. Ska bli bra att få hem beställda skor med dubbar :-) 

Julrosen 


"Det som göms i snö, kommer upp i tö." Nu tittar ljungen fram :-)
 

"Snöfigurer". Vad ser du?  :-)

Utredningen angående tiggarna i vårt land har fått en hel del kritik. Av vad jag förstått har flera barnrättsorganisationer reagerat på att man inte tagit hänsyn till Barnkonventionen. Dåligt! Många reagerar också på att vi inte ska skänka pengar i muggarna. "Ingen bestämmer vad jag gör med mina pengar", står det i många kommentarer. Jag håller med där! Och fortsätter vara "naiv, dum och bråkig" ;-) Men jag är hellre snäll än skriver med stora bokstäver i kommentarer: "ut med packet"...Finns inga lätta lösningar på detta men att kalla människor för "pack" gör inte saken bättre. 

Himlen är så vacker här i eftermiddag. Och ljuset varar längre...:-)


Ljuset återvänder <3

Vill avsluta med lite humor. För humor behövs i det mörka, hårda tonläge som råder i vårt land idag. Tycker i alla fall jag. ;-)

Ljus och Kärlek
❤️




Kommentera inlägget här :