Tappa inte fokus

publicerat i Allmänt;

Det gamla flaskskeppet. Tycker så mycket om det. Jag tror det vilar på en hemlighet ;-)

Sanningen kommer alltid fram till slut. Den måste bara vänta ut de stora, svarta rubrikerna, de utspridda lögnerna och fördomarna, skrikandet och gapandet, oförmågan att ifrågasätta, spekulationer och massmedias vinklingar. 
Idag läser jag vad en av We are Sthlm-festivalens fältassistenter har att berätta. Han heter Martin Eidensten. Han var där, han såg och han berättar sanningen. I bl a Aftonbladet Debatt igår. Att läsa för den som vill ha kunskap. 
Vill citera detta: "Att koppla sexuella övergrepp till etnicitet är felaktigt, orättvist och farligt"

Dessutom tar man ju bort fokus från det verkliga problemet: att tjejer utsätts för sexövergrepp av killgäng. Det måste, alla som kan, hjälpa till att förhindra! Tappa inte fokus. 

Längtan till sommar och strand, varma vindar och sol. Minnen samlade i en vas. :-) 

Jag är väldigt trött. Av hostan och värken och vädret. Snökanonen som yrt nu i flera dagar har lugnat ner sig men blåsten är kvar. Kallt ska det bli. Vargavinter kanske? 


Himlen i eftermiddags.Vacker färg :-)

Jag har turen och förmånen att kunna jobba hemifrån. Är glad över det. Får i alla fall lite gjort trots "ohälsan". Tacksam. 

Ikväll ser jag på konstnären Lars Lerins program där han samtalar med Anni-Frid Lyngstad. Två favoriter för mig. De kommer bl a att tala om sorg vet jag. Ett ämne vi ofta skyggar för men kanske mer borde ta del av. Eller? 

Innan jag slutar delar jag med mig av denna:


Pax et Bonum
❤️ 




Kommentera inlägget här :