Rapport från ett torp

publicerat i Allmänt;
Det är fredag kväll. Ute regnar och blåser den vackra vintern bort. Starka, dånande vindbyar får regnet att piska mot fönsterrutorna och det knakar i huset. Ibland hörs ljud av något som brakar eller ramlar ner...undrar vad? Jag tänker på den vackra, stora björken bakom lilla stugan, den som maken vill såga ner... men jag vill ha kvar...kan inte se något i mörkret utanför...

Maken har åkt in till stan på hockey. Hunden har svårare att inta lugnt "vänteläge" här än i stan. Han lägger sig nära mig i soffan men kopplar inte av. Vid varje skapt ljud tittar han undrande upp. "Det var bara vinden", säger jag. Han tror mig inte.;-)

Elden i öppna spisen har falnat och det börjar kännas lite kallt i rummet. Ska försöka få igång en brasa igen. 

Är bjuden på vernissage i morgon. Det ser jag fram emot. :-)
I kväll blir det TV-tittande. Kul att testa sina kunskaper på På spåret. Det brukar vara si och så med det. Och med "si" menar jag att det ibland går riktigt bra och med "så" menar jag mindre bra. ;-)
Om jag inte kan någonting skyller jag på glömska på grund av ålder ;-)

"Undrar vad som låter där ute? Och när kommer husse hem?"

NAMASTE
❤️



Kommentera inlägget här :