Risk för snökanoner

publicerat i Allmänt;
Hostandet tar aldrig slut. Inte snöandet heller....;-) 
Om ni inte hör ifrån mig på ett tag så vet ni att snökanonerna har gjort sitt och jag är insnöad på obestämd tid. ;-) Eventuellt kan ni höra ett envist hostande från mig där djupt inne i min igloo. 
Kanske dags att verkligen göra allvar av tankarna på att gå gå i ide? ;-)

Ni som inte varit med om vintrar i Gävle tycker naturligtvis att jag överdriver. Men se det gör jag inte... Som jag skrivit förut: börjar det snöa i denna stad/detta landskap så slutar det inte....;-) 
Varför bor jag då här? För att jag vill bo här och ja, jag ska inte gnälla. Bara konstatera fakta: "ett lågtryck med tillhörande fronter har parkerat sig över Gästrikland"..."sk snökanoner kan uppstå"...(Arbetarbladet)

"Snökanon"= områden där det lokalt kan komma extrema mängder snö ...

En tröst är att det troligen avtar med snöandet under torsdag...!?

Om jag ogillar snö? Absolut inte! Jag gillar snö...i lagom mängd...naturen behöver vila och snö är vackert. 

Lagom med snö och en försiktig sol. Så var det igår :-)

Bjöds igår in att gilla satirtecknare Ulf Ivar Nilssons Fb:sida. Självklart gillar jag den :-) och delar med mig av några av hans träffande teckningar:






Jag tycker att de är så bra och hoppas att Du också uppskattar dem. Ibland måste man få skratta åt det absurda i vårt samhälle. ;-)

Från mitt ide till Dig:
Ljus och Kärlek
❤️
Vi hörs väl när jag tinat upp till våren ;-)
Hi hi...troligen tidigare...;-)

Kommentera inlägget här :