Tankekullerbyttor och slut på ursäkterna ;-)

publicerat i Allmänt;
Ögonblicket när man kommer till insikt om att yogamattan inte är en inredningsdetalj utan något man ska använda... Då helst till yoga...;-) Slut på ursäkterna! Nu kör vi! Eller, ja, jag kör! ;-)Julklapp :-)

Jag trodde att kroppen skulle protestera men tvärtom, den sa: "ah, det här ja, det är kul" ;-) Ibland är man snabbt tillbaka även om det gått en tid. :-) 
Det finns en till "grej" här som skulle behövas tas fram och dammas av...men, "en sak i taget".

Hostan är reducerad med hjälp av hostmedicin. Nu är det mest morgnarna som är "hostiga" ;-) Tacksam för det! 

Min vackra orkidé blommar igen :-)

Det förs en debatt på nätet och massmedia som jag inte begriper mig på...det verkar som om man påpekar att det finns svenska män med otäck kvinnosyn, så innebär det att man vill förminska och tysta ner det faktum att det finns män från andra kulturer som har en otäck kvinnosyn??? Och uttrycker man kritik om en del svenska mäns beteende så är man vänstervriden feminist? 
Suck....Självklart är alla påverkade av den kultur de växer upp i! Självklart ska vi kämpa mot all ojämlikhet och kvinnoförnedring!!! 
Nej, jag förstår mig inte på denna debatt! Vi måste kunna tala om hur verkligheten ser ut, utan att bli kallade vare sig rasister eller sverigefientliga! Varför måste vi hela tiden stå i varsin ringhörna, beredda att kämpa mot varandra? Lyssna på unga tjejer, hur ser deras liv ut? Lyssna på killarna! Och vad gör vi åt problemet? Hur går vi till väga? Här och i andra länder. Hur lär vi ut mänskliga normer och regler? 

Nej, nu lägger jag av med detta ämne. Jag är så trött...det känns som att banka huvudet i väggen hela tiden. 

Jag har mediterat idag. Skönt. Funderar på att börja måla igen, i kväll. Det är också meditation. Vi behöver nog alla något som får oss att vila från bruset. :-)

Eftertanke. Analys. Återhämtning. Har vi tid för detta i vårt samhälle? Allt går så fort. Alltför fort ibland. En tankekullerbytta är inte så dumt att göra...den är inte farlig...;-) Den betyder inte att du byter åsikt men den kan ge förståelse för hur andra tänker. Och den kan, i bästa fall, ge dig en återkoppling till den du innerst inne är. 

Svammel? Flummigt? Nej, då jag är bara en "vänstervriden feminist" som gjort några tankekullerbyttor i mitt liv ;-)
Hi, hi...ni får tro vad ni vill ;-))

Till sist: 
"Tacksamhetens lov" <3

NAMASTE
❤️




Kommentera inlägget här :