Tulpaner och moraliskt förfall

publicerat i Allmänt;

15 januari.

På plussidan: IKEA:s globala mjukdjurskampanj har resulterat i skolutbildning för över 12 miljoner barn, meddelar Rädda Barnen. 
Visst blir man glad! :-)

På minussidan: Kommunal
Moraliskt förfall kan man väl lugnt kalla det som nu avslöjas. Vad händer med människor som får makt? Förbluffande många verkar tappa både omdöme och sunt förnuft! Och allt moraliskt tänk. Skrämmande! 
Nu faller korthuset. Och där sitter de skyldiga, helt nakna inför öppen ridå och försvarar sig genom att ljuga! De kan inte gå därifrån med hedern i behåll men däremot med en fallskärm full med miljoner!!!

Jag var med i Kommunal under många år men när jag blev egenföretagare gick jag, av naturliga skäl, ur. Det fanns perioder när jag kände att facket hjälpte mig, stred för mig men det fanns också perioder när jag undrade vad facket var till för. 

Vad känner en lågavlönad barnskötare och ensamstående förälder, som alltid betalat in sin höga fackavgift, nu? 

Med tanke på alla människor som stridit för sina rättigheter och vettiga arbetsvillkor bakåt i tiden, fackföreningsrörelsens ursprung, växer skammen minut för minut. 
Hur verklighetsbefriad kan man bli? 

För att avsluta på plussidan: Idag är det Tulpanens Dag. :-)
❤️
Älskar Tulpaner. Och jag gillar att det är Tulpanens Dag mitt i kallaste januari :-)

Maken kom hem med två buketter. De står fortfarande invirade i plast en stund. :-) Tack älskade make ❤️

En doft av rökelse sprider sig i lägenheten. Har packat upp en leverans smycken till företaget och det är från "ett sån där affär som luktar så där", som maken sa ;-) Jag njuter! Nu har jag jobb i helgen med att fota och lägga upp på sidan för försäljning :-)

Trevlig helg önskar jag Dig!
❤️




Kommentera inlägget här :