Skoknarr i snön

publicerat i Allmänt;
-"Är du förkyld?", undrar min vän, när jag hostande och snörvlande och kraxande besöker henne i yogasalen där hon målar vacker sanskrit på väggen. Jag tvekar innan jag svarar: -"Ja, igen"...För det känns som om den här evighetsförkylningen blivit någon form av normaltillstånd...Ibland känns det bättre, nästan helt bra, ibland sämre...
Passade på att plåta "min" Buddha när jag nu var i yogasalen. <3

Utsikt från ett av fönstren i den vackra yogasalen:


Trotsade kylan och vandrade ut i det vackra vädret idag. Till jobbet. Ordentligt påpälsad i lager på lager. Det bet ordentligt i kinderna. Men så skönt med den klara, kalla luften, solglittret i snön och knarret under skorna. :-) 

Det sägs att man inte ska gå ut i kallt väder om man är förkyld. Jag tror tvärtom att inomhusluften är sämre att vistas i. En liten sväng utomhus är bara nyttigt. Om man inte har feber förstås, eller bihåleinflammation. 

"Snöbockar" :-)

Nu ska jag jobba lite hemifrån. 
Avslutar med dikten (igen) som är så bra att läsa när man känner att man borde göra så mycket mer för sina medmänniskor och världsläget:

Jorden kan du inte göra om.
 
Stilla din häftiga själ! 

Endast en sak kan du göra: 

en annan människa väl. 

Men detta är redan så mycket 

att själva stjärnorna ler.
 
En hungrande människa mindre 
betyder en broder mer." 

-Stig Dagerman-

"En annan människa väl" <3

Ljus och Kärlek
❤️


Kommentera inlägget här :